کولرگازی موتور سنگین ایوولی T3 (فقط سرمایش)
نمایندگی ایوولی در این مقاله قصد دارد در مورد کولر گازی های موتورسنگین به شما توضیح دهد. همچنین میتواند تفاوت کولرگازی ایوولی T3 با T1 را در مقاله ای که قبل تر برای شما آماده کردیم مطالعه کنید.بررسی کولرگازی موتورسنگین ایوولی شامل موارد زیر است:
●بررسی کمپرسور کولرگازی ایوولی موتور سنگین
●قیمت کولرگازی ایوولی موتور سنگین
●میزان صدا و لرزش کولرگازی ایوولی موتور سنگین
●ظرفیت تولید شده کولرگازی ایوولی موتور سنگین
●نوع گاز کولرگازی ایوولی موتور سنگین
کولرگازی موتور سنگین ایوولی
کولر گازیها با موتور پیستونی را در اصطلاح موتور سنگین میگویند. اصطلاح موتور سنگین برای این نوع کمپرسورها اشتباه است زیرا موتورهای اسکرال نسبت به نوع پیستونی دارای وزن بیشتری هستند. واژه موتور سنگین در فروش کولرگازی بیشتر اسباب سو استفاده افراد سودجو شده است، زیرا فروشندهای کولرگازی با گفتن کلمه موتورسنگین چندین میلیون تومان به مبلغ کولرگازی اضافه میکنند و بدین صورت از مشتری پول اضافی دریافت میکنند.
انواع مکانیزم تهویه مطبوعدر کولرگازی ایوولی
در صنعت تهویه مطبوع ۳ نوع مکانیزم تراکم داریم که شامل پیستونی، اسکرال و روتاری است. کولرهای های پیستونی و اسکرال بیشتر در کولرهای با کلاس آب و هوایی حارهایی یا تروپیکال مورد استفاده قرار میگیرد. این کولرها اکثر فاقد گرمایش میباشند و دارای مصرف برق بالاتری هستند. علت تولید کمپرسورهای روتاری نیز برطرف کردن نقطه ضعف کولرهای پیستونی بود. این کمپرسورها دارای مصرف برق پایین تری نسبت به نوع پیستونی هستند.
اگر قصد خرید کولر گازی 30 هزار ایوولی سری گلدن را دارید از این لینک اقدام کنید.
بیشتر کولرگازی های اینورتر نیز دارای مکانیزم تراکم روتاری هستند و کمتر شاهد تولید کمپرسورهای اینورتر با مکانیزم تراکم پیستونی و اسکرال هستیم. کمپرسور کولرهای باکلاس آب و هوایی T1 دارای کمپرسور روتاری هستند .البته با افزایش تعداد رادیات های کندانسور نیز می توان دستگاه T1را به T3 تبدیل کرد، ولی بهتر است جهت خرید کولرگازی برای شرایط حاره ای و یا استوایی از کولرها با کمپرسور پیستونی و اسکرال استفاده کنید.
قیمت کولرگازی موتور سنگین ایوولی T3 (فقط سرمایش)
به لحاظ قیمت، کولر گازی ها با کمپرسور پیستونی و اسکرال دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع روتاری است. داشتن قیمت بالای کمپرسورهای پیستونی و روتاری جزو عیوب این موتورها به حساب میآید، اما به خاطر داشتن سرمایش قوی تر و تحمل دمایی بهتر، چاره ای به جز استفاده از این کمپرسورها نداریم. موتورهای کولر گازی ایوولی با موتور پیستونی یا به اصطلاح موتور سنگین از برند کالترون میباشد. سیم پیچ های به کار رفته در این موتور به طور کامل از مس ساخته شده است و به نسبت کمپرسورهای مشابه از برندهای دیگر نظیر کوپلند، هایلی، امرسون، توشیبا یا GMCC دارای کیفیت بهتر و مصرف برق پایینتر است.
میزان صدا و نویز کولر گازی های پیستونی یا موتور سنگین ایوولی T3 تک حالته
میزان صدا و نویز تولید شده توسط کمپرسور کولرهای موتور پیستونی یا به اصطلاح موتور سنگین ایوولی یکی از معضلات و مشکلات این داکت سپیلت میباشد، اما کولرگازی ایوولی با موتور سنگین پیستونی به دلیل بهره گیری از موتور کولترون که ساخت کشور تایلند است توانسته این لرزش و صدا را تا حد امکان کاهش دهد. یونیت خارجی کولر گازی ایوولی با موتور T3 دارای ۵۹ دسیبل نویز در حالت ماکزیمم است و به نسبت کولرهای دیگر با موتور پیستونی فوق العاده نویز و صدای کمی به حساب می آید. در یونیت خارجی اما وضع بازهم بهتر است و میزان ارتعاش و نویز تولیدی میتواند تا ۲۵ دسیبل نیز کاهش یابد و این قضیه فوق العاده عالی است.
ظرفیت تولید شده کولر گازی ایوولی با موتور سنگین
کولرگازی ایوولی در انواع مختلف تولید میشوند، که شامل داکت اسپلیتها، کولر گازی دیواری، پنجره ای، ایستاده و کولر گازی پرتابل میباشد. این کولرگازی ها از ظرفیت ۹هزار تا ۶۰هزار BTU به بازار عرضه شدهاند. اما ظرفیت دستگاههای با موتور پیستونی و به اصطلاح سنگین از ۱۸هزار BTU شروع شده و تا ۳۶هزار تولید میشود. در سایزهای بالاتر از ۳۶هزار BTU از کمپرسورهای اسکرال استفاده میکنند.
این کمپرسور علاوه بر تحمل دمایی بالا دارای مصرف برق پایینی هستند و بیشتر به صورت ۳فاز به بازار عرضه شدهاند و نسبت به نوع پیستونی قدرت و راندمان بالاتری دارند. کمپرسورهای اسکرال نسبت به نوع پیستونی گرانتر هستند. لازم به ذکر است که، کمپرسورهای اسکرال به کمبود و یا عدم وجود گاز حساس هستند و لذا در کولر گازی با ظرفیت بالا از سنسورهای فشار پایین و فشار بالا جهت حفاظت مکانیزم تراکم استفاده میکنند.
نوع مبرد و گاز مورد استفاده در کولر گازی ایوولی با موتور پیستونی یا سنگین
در کمپرسورهای پیستونی ویا موتور سنگین ایوولی به دلیل وجود اصطکاک بالا دربین قطعات استفاده از مبرد R22 رایج تر است. مبرد R22 با روغن طبیعی سازگار بوده و در نتیجه میزان روانکاری این روغن بهتر میباشد. از این رو جهت بالابردن طول عمر مکانیزم تراکم کمپرسورهای پیستونی یا سنگین از مبرد R22 استفاده میشود. کولر گازی های برند ایوولی از این قاعده مستثنا نبوده و در اسپلیتهای با موتور سنگین خود از مبرد فوق استفاده میکند. در کمپرسورهای با مکانیزم اسکرال یا به اصطلاح حلزونی در نسلهای قدیمی از مبرد R22 استفاده میشد، اما در حال حاضر و به دلیل مسائل زیست محیطی استفاده از گازهای بر پایه کربن و کلر ممنوع شده و از مبرده های نسل جدید نظیر R410 ,R32 ,R290 استفاده میشود.