5 راه تشخیص کولر گازی اینورتر از معمولی

یکی از معضلات خرید کولرگازی اینورتر در ایران، وجود اجناس تقلبی در بازار است. بسیاری از افرادی که دنبال اجناس ارزان میگردند فریب افراد سودجو و فرصت طلب را خورده و اجناس بی نام ونشان را با تغییر برچسب و کارتن به جای اجناس واقعی به فروش می رسانند. فروشنده اجناس تقلبی برای توجیه قیمت پایین محصولات خود، با گفتن جمله ما وارد کننده اصلی هستیم و یا محصولات مستقیم از مرز ارسال میشود اقدام به فروش این محصولات میکند. یکی دیگر از فریبهایی که ممکن افراد درهنگام خرید کولرگازی به آن بر بخورند، آن است که کولرگازی بدون اینورتر را به جای کولرگازی اینورتر به فروش برسانند.

کولرگازی اینورتر

قیمت کولرگازی اینورتر

خرید کولر گازی اینورتر به دلیل وجود قطعات الکترونیکی و ملزومات مکانیکی با فناوری بالا مانند کمپرسور و فن BLDCشیرهای EEV و سایر قطعات دیگر دارای قیمت بالاتری نسبت به دستگاههای معمولی است. یکی از ترفندهای افراد متقلب، فروش کولرگازی بدون اینورتر به جای اینورتر است. در مقاله طریقه تشخیص کولرگازی اصلی و تقلبی به انواع روش‌های تشخیص کالای اصلی از تقلبی اشاره شده است.

سنسور دمای بیرون کندانسور

یکی از تفاوتهای کولرگازی اینورتر ومعمولی وجود سنسور در قسمت پشت کنداسور می باشد. این سنسور وظیفه ارسال اطلاعات جهت تغییر سرعت فن یونیت بیرونی را برعهده دارد. البته در بعضی از کولرهای بدون اینورتر نیز از این سنسور جهت تغییر سرعت فن کندانسور استفاده میشود که این نوع از دستگاهها درصد بسیار کمی را شامل میشود. شما با دانستن این مورد وبدون باز کردن درب دستگاه میتوانید متوجه شوید که دستگاه اینورتر است و یا معمولی.

برای خرید داکت اسپلیت ایوولی اینجا کلیک کنید.

کولرگازی ایوولی

برد کندانسور

یکی از راههای تشخیص کولرگازی اینورتر ،وجود برد بزرگ با خازنهای با ظرفیت بالاست. ابن برد وظیفه تبدیل برق متناوب به مستقیم و سپس تبدیل مستقیم به متناوب با فرکانسهای مختلف را برعهده دارد. همچنین کلیه فرمانها از یونیت داخلی به خارجی از طریق این برد دریافت و اجرا میگردد.

برد اینورتر دارای ابعاد بزرگی است و تقریبا ۳/۱قسمت بالای کندانسور را اشغال میکند.همچنین بر روی این برد هیت سینک و یا خنک کننده بزرگی جهت خنک کردن آی سی اصلی وجود دارد که به راحتی میتوان آن را تشخیص داد .البته در بعضی از دستگاههای معمولی نیز یک برد کوچکی جهت دریافت و ارسال اطلاعات در کندانسور وجود دارد که این برد فاقد هیت سینک وخنک کننده بوده و ابعاد آن کوچک است.

شیر انبساط الکترونیکی یا EEV

کولرگازی جهت تولید سرما نیاز به یک قطعه جهت پاشش گاز به یونیت داخلی دارد. وظیفه این کار به عهده قطعه ای به نام کاپیلاری تیوپ یا لوله مویی میباشد .در کولرگازیهای اینورتر به دلیل حساسیت و دقت بالاتر جهت کنترل فشار سیکل از قطعه ای به نام شیر انبساط الکترونیکی یا EEVاستفاده میشود. این شیر تابع فشار ودمای گازاست و میزان پاشش گاز را به طور متغییر برای یونیت داخلی فراهم میکند.

در کولرگازی بدون اینورتر از لوله مویی جهت جهت پاشش گاز استفاده میشود و میزان فشار گاز به طور ثابت بوده ومیزان پاشش آن تغییر نمیکند .شیر انبساط الکترونیکی از یک سرو موتور تشکیل شده و با تغییر مرحله ای گازتوانایی کنترل جریان مبرد راداردولی لوله مویی ازیک لوله سایز باریک با طول مشخص تشکیل شده است که حجم گاز ثابتی را به یونیت داخلی میفرستد.

شما می‌توانی برای خرید کولرگازی ایستاده به صفحه آن مراجعه کنید.

نوع کمپرسور و فن یونیت خارجی

کولرگازی بدون اینورتر دارای کمپرسور و فن با دور ثابت هستند .به این صورت که با تغییر دما و فشار سرعت کمپرسور آن هیچ تغییری نمیکند .اما در کولرگازی اینورتر کمپرسور وموتور فن دارای سرعت متغییر بوده و سرعت چرخش آن رابطه مستقیمی با دمای تنظیمی و دمای محیط دارد .هرچه میزان اختلاف دمای بین دمای تنظیمی و دمای محیط بیشتر باشد سرعت چرخش کمپرسور بیشتر است .همچنین میزان صدا و لرزش کولرگازی اینورتر به دلیل متغییر بودن سرعت آن کمتر است و نسبت به نوع معمولی کمتر است.

دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *