مقایسه کولر گازی جی پلاس و ایوولی/ایوولی بهتره یا جی پلاس

در این مقاله از نمایندگی ایوولی؛ سعی کردیم مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی را به صورت کامل و جامع در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در خرید کولر گازی ایوولی یا جی پلاس انتخاب بهتری داشته باشید.

ویژگی کولرگازی جی پلاس

جی پلاس یکی از نشان های ایرانی در زمینه تولید لوازم خانگی است .این برند زمانی وارد بازار ایران شد که اکثر برندهای مطرح نظیر الجی ،سامسونگ بر اثر تحریم ها دفاتر و کارخانه های خود را از بازار ایران جمع آوری کردند. کولرگازی جی پلاس در واقع جایگزین برند الجی در ایران شد و شرکت گلدیران برای اینکه بتواند خود را از ورشکستی نجات دهد، مجبور به تولید لوازم خانگی با برند جی پلاس شد‌. کولرگازی جی پلاس در دو نوع اینورتر و معمولی به بازار عرضه شده است. قطعات کولرگازی جی پلاس از دو کارخانه هایسنس و TCLتامیین میشود.

کولرگازی جی پلاس برای اینکه بتواند از لحاظ قیمت و تنوع در بازار ایران رقابت کند مجبور به تولید اجناس با کیفیت پایین است. قطعات تولید شده در شرکت هایسنس و TCLدارای کیفیتهای مختلفی است. برند جی پلاس برای رقابت با برندهای وارداتی در ایران مجبور به تولید کولرگازی با کیفیت پایین است. قطعات سفارش داده شده جی پلاس به کارخانه هایسنس و TCL از نوع درجه ۲و۳ میباشد و کیفیت ساخت پایینی دارد. این برند با سفارش قطعات به این کارخانه ها واردات آن به صورت CKD اقدام به مونتاژ برند جی پلاس در ایران میکند.

به لحاظ مونتاژنیز برند جی پلاس اوضاع جالبی ندارد و اکثر دستگاه ها پس از مدتی با صدا و لرزش همراه میشود. در ضمن ذکر این نکته لازم است که، کولرگازی جی پلاس برای اینکه بتواند حاشیه سود خود را بالا ببرد و بتواند در بازار با سایر برندها رقابت کند اقدام به حذف لوله و کابل رایگان از دستگاه کرده و سبب شده هزینه سنگینی جهت نصب وراه اندازی به خریدار وارد شود.

همچنین میتوانید مقایسه کولرگازی گری و ایوولی را از اینجا بخوانید.

ویژگی کولرگازی ایوولی

کولرگازی ایوولی نیز همانند جی پلاس ،به طور گسترده در زمینه تولید لوازم خانگی مشغول به تولید لوازم خانگی است. از جمله تولیدات شرکت ایوولی میتوان به ظرفشویی و لباسشویی ایوولی، یخچال و فریزر ایوولی، اتو و تلوزیون و سایر لوازم خانگی ایوولی اشاره کرد. اما مهم ترین بخش از تولیدات این کارخانه را کولرگازی و سیستم های تهویه مطبوع تشکیل میدهند.

از جمله تولیدات کارخانه ایوولی در زمینه سیستم های تهویه مطبوع شامل:داکت اسپلیت ایوولی،اسپلیت دیواری ایوولی، کولرگازی پرتابل ایوولی،کولرگازی ایستاده ایوولی اشاره نمود .قطعات مورد استفاده در کولرگازی ایوولی از شرکت میدیا تامیین میشود.قطعات میدیا در اکثر برندهای مطرح دنیا نظیر تراست،کریر،دایکین مورد استفاده قرار میگیرد .کولرگازی ایوولی در دونوع اینورتر و کانورتر تولید میشود.

کولرگازی ایوولی دارای طراحی و تکنولوژی فاستر ایتالیا میباشد و دارای استاندارد CEاروپا میباشد.این استاندارد به شرکت ایوولی اجازه میدهد تا در کشورهای اروپایی عرضه و استفاده شود .همچنین کولرگازی ایوولی به لحاظ مونتاژی فوق العاده باکیفیت بوده و نویز و لرزش پایینی دارد.

خرید کولرگازی

مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی به لحاظ مصرف برق

مصرف برق یکی از اولویتهای خرید کولرگازی است .اکر دستگاهی مصرف برق بالایی داشته باشد از اولویت خرید خارج شده و دستگاه دیگری جایگزین آن میشود. کولرگازی جی پلاس به دلیل داشتن کیفیت ساخت پایین و همچنین قطعات بی کیفیت دارای راندمان سرمایشی و گرمایشی پایینی است وهمین امرسبب شده مصرف برق بیشتری داشته باشد. مصرف برق کولرگازیهای اینورتر جی پلاس نیز نسبت به ایوولی بیشتر است و از نظر برد وقطعات الکترونیکی نیز بسیار آسیب پذیر است.

مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی از نظر طراحی و مواد به کار رفته

کولرگازی جی پلاس به دلیل استفاده از مدلهای قدیمی شرکت هایسنس ،دارای طراحی بروزی نمیباشد.این کولرگازی دارای طراحی ساده و پیش پا افتاده است و به دلیل داشتن مواد ضعیف در بدنه ،در برابر نور خورشید و گرما بسیار آسیب پذیر است .درمقابل برند جی پلاس، کولرگازی ایوولی قرار دارد که به دلیل داشتن مواد اولیه با کیفیت و همچنین طراحی شرکت ایتالیایی فاستر فوق العاده چشم نواز و زیبا است.کولرگازی ایوولی دارای استاندارد اروپایی CEاست.یونیت داخلی این کولرگازی در برابر گرما و نورخورشید زرد نشده و به اصطلاح ترد و شکننده نمیشود و همیشه سفیدی و شفافیت خود را حفظ میکند.

مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی

مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی از نظر نصب و راه اندازی

کولرگازی جی پلاس به دلیل نداشتن قابلیت نصب آسان در هنگام نصب وراه اندازی تکنسین را با مشکلات فروانی روبرو میکند. این کولرگازی به دلیل داشتن طراحی ضعیف در محل قرارگیری لوله ها و اتصالات جای کمی را جهت ارتباط لوله ها با یکدیگر در نظرگرفته و به همین دلیل قسمت زیر پنل با دیوار به درستی متصل نمیشود. این نقطه ضعف باعث میشود که یک فاصله اضافی بین پنل و دیوار وجود داشته باشد و به لحاظ ظاهری جلوه خوبی نداشته باشد.

همچنین با توجه به نظرات بسیاری از تکنسینهای گلدیران جنس یونیت داخلی جی پلاس بسیار ضعیف و شکننده بوده و در هنگام نصب جای دست تکنسین برروی پنل باقی میماند و با مواد شوینده نیز پاک نمیشود واین مشکل بسیار ازار دهنده است. یکی دیگر از مواردی که درهنگام نصب کولر جی پلاس به چشم می آید، هزینه سنگین مربوط به نصب و راه اندازی است که سبب میشود خریدار جهت نصب هزینه سنگینی را متحمل شود. دلیل داشتن هزینه زیاد جهت نصب آن است که کولرگازی جی پلاس فاقد لوله و کابل ارتباطی است که همین امر باعث زیاد شدن هزینه نصب کولرگازی میشود.

در مقابل برند جی پلاس کولرگازی ایوولی قرار دارد که با داشتن طراحی بروز و کاربردی دارای قابلیت نصب اسان است و تکنسینها با داشتن فضای باز ،به راحتی لوله ها و اتصالات یونیت داخلی را در زیر دستگاه نصب میکنند و هیچ فضای اضافی بین دیوار و پنل باقی نمیماند. همچنین کولرگازی ایوولی در همه ظرفیتها دارای لوله وکابل رایگان است و همین امر سبب کاهش هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی می شود.

برای خرید کولرگازی دیواری کلیک کنید.

مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی به لحاظ خدمات و پشتیبانی

یکی از نقاط قوت کولرگازی جی پلاس خدمات و پشتیبانی آن است. عهده دار ضمانت و خدمات کولرگازی جی پلاس برعهده شرکت گلدیران است. شاید تنها دلیلی که مشتریان کولرگازی جی پلاس اقدام به خرید این کولرگازی میکنند، شرکت گلدیران باشد. زیرا این شرکت عهده دار برند الجی در ایران بود که به دلیل اعمال تحریم ها برند الجی از بازار ایران جمع آوری شد و در حال حاضر اکثر فروشنده های جی پلاس با بیان این موضوع که جی پلاس همان الجی است، توانایی فروش محصولات خود را دارند.

کولرگازی ایوولی در بازار ایران تنها با گارانتی شرکت نیرو تهویه دارای اعتبار است و این شرکت عهده دار ضمانت و خدمات کولرگازی ایوولی میباشد. کلیه دستگاههای نصب شده توسط شرکت نیرو تهویه دارای ۵سال ضمانت بی قید وشرط کمپرسور و یک سال ضمانت قطعات هستند همچنین اجرت نصب دستگاههای ایوولی رایگان بوده و خریدار هیچ هزینه ای بابت اجرت نصب پرداخت نمیکند. لازم بذکر است که کلیه لوازم و مصالح مصرفی مطابق با تعرفه اتحادیه از خریدار اخذ خواهد شد.

مقایسه کولرگازی جی پلاس و ایوولی به لحاظ میزان نویز و لرزش

کولرگازی جی پلاس به دلیل داشتن قطعات ومونتاژ ضعیف، پس از مدت زمانی که از زمان نصب آن میگذرد با صدا ولرزشهای بسیار مواجه میشود و این امر زمانی که در سکوت مطلق از دستگاه استفاده میکنید کاملا به چشم می آید ‌.کولرگازی ایوولی اما از لحاظ قطعات و مونتاژ فوق العاده با کیفیت و خوش ساخت است و به هیچ عنوان صدا ولرزش اضافی از دستگاه شنیده نمیشود.

دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *