هزینه نصب کولرگازی

هزینه نصب کولرگازی چقدر است؟

نصب و راه اندازی کولر گازی از خرید آن مهمتر است، زیرا نصب و راه اندازی آن با سایر لوازم خانگی موجود در منزل متفاوت بوده و نیاز به افراد متخصص و ابزار خاص دارد. پس از خرید کولرگازی ایوولی در صورت نصب و راه اندازی، توسط افراد مبتدی و غیر متخصص طول عمر دستگاه شما به شدت کاهش یافته و در هنگام استفاده سرمایش و گرمایش مناسبی ندارید. همچنین انتخاب ظرفیت مناسب سبب میشود میزان مصرف برق دستگاه کاهش یافته و از ایجاد هزینه اضافی برای خریدار جلوگیری شود.

همچنین میتوانید برای خرید کولر گازی داکت اسپلیت اینجا کلیک کنید.

هزینه نصب کولرگازی

شرایط نصب کولرگازی چیست؟

نصب کولرگازی دارای شرایط خاصی است که در هنگام نصب یونیت داخلی و خارجی باید به دقت اجرا شود .در صورت نصب کولرگازی بدون رعایت موارد زیر دستگاه با مشکل مواجه شده و سرمایش گرمایش مطلبوبی نخواهیم داشت.

مقاله مقایسه کولرگازی گرین و ایوولی را مطالعه کنید.

شرایط نصب یونیت داخلی کولرگازی

۱-قرار گیری یونیت داخلی در ارتفاع مجاز

از آنجایی که همواره هوای گرم در ارتفاع و نزدیک به سقف قرار میگیرید، نصب یونیت داخلی در ارتفاع مجاز سبب میشود میزان راندمان در دستگاه افزایش یابد و سرمایش بهتری داشته باشیم.به طور کلی ارتفاع مجاز جهت نصب یونیت داخلی کولرگازی ۲الی ۲.۲ است.

رعایت این ارتفاع سبب میشود میزان سرمایش بهتری داشته باشیم و راندمان دستگاه در حد استاندارد خود باشد .این ارتفاع برای همه مکانها بوده و رعایت آن سبب بهبود قدرت خنک کنندگی دستگاه میشود. البته در شرایط خاص مانند مغازهها و فروشگاه ها میتوان این ارتفاع را کمی افزایش و کاهش داد.

برای مشاهده محصولات و خرید کولر گازی ایستاده از این لینک اقدام کنید.

۲-نصب یونیت داخلی به صورت تراز و صاف

در هنگام نصب یونیت داخلی کولرگازی حتما به صاف و تراز بودن دستگاه توجه کنید و از نصب دستگاه به صورت شیبدارپرهیزکنید. دیده شده بعضی از تکنسینها جهت تخلیه آب دستگاه اقدام به نصب دستگاه به صورت شیبدار میکنند که این امربه مرور زمان، سبب به صدا افتادن فن پنل داخلی شده و باعث ایجاد لرزش در دستگاه میشود.

از آنجایی در پنل داخلی جهت تخلیه آب قسمتی به عنوان ریل درین در نظر گرفته شده ،نیازی به نصب دستگاه به صورت شیبدار نیست و پس از ریزش آب به داخل این قسمت از طریق شیلنگ درین آب به بیرون منتقل میشود .

۳-نصب کولرگازی در محل مجاز

از نصب یونیت داخلی مقابل شعله گاز و یا زیر منابع گرما زا نظیر شوفاز و بخاری و همچنین تلویزیون به شدت پرهیز کنید .نصب یونیت داخلی مقابل شعله گاز سبب میشودبه دلیل پرتاب باد، شعله اجاق خاموش شده و نشت گاز اتفاق بیافتد.همچنین از نصب یونیت داخلی برروی شوفاژ و بخاری پرهیز شود زیرا امکان زردشدگی ودفرم شدن پنل وجود دارد .در ضمن از نصب پنل برروی تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی جدا پرهیز شود ،زیرا در صورت ریزش آب

از دستگاه بنا به هردلیلی امکان آسیب رسیدن به وسایل الکترونیکی وجود دارد.

۴-نصب یونیت داخلی با کمترین میزان لوله کشی روی کار

جهت نصب کولرگازی ۳پارامتر مهم باید رعایت شود .اولین مورد میزان لوله کشی دستگاه است و باید به گونه ای انجام شود که کمترین میزان ممکن دیده شود و زیبایی بصری محل نصب به هم نرزید .دومین نکته درهنگام نصب ،درنظر گرفتن خروجی آب دستگاه است که باید تا حد ممکن در زیر پنل داخلی اجرا شود و آخرین نکته کابل برق ورودی دستگاه است که باید با روش استاندارد اجرا شود .

شرایط نصب یونیت خارجی چیست؟

نصب یونیت خارجی کولرگازی دارای قانون و قاعده است .رعایت استانداردهای نصب سبب میشود میزان راندمان دستگاه افزایش یافته و طول عمر دستگاه افزایش یابد .نصب یونیت خارجی یا به اصطلاح کندانسور دارای شرایط زیر است

۱-رعایت فاصله مناسب کنداسور در هنگام نصب کولرگازی چقدر است

یونیت خارجی باید در محلی قرار گیرد که هوای گرم و سرد تولید شده توسط کندانسور به راحتی تخلیه شده و همچنین مزاحمتی برای دستگاههای دیگر ایجاد نکند.فاصله استاندارد ازسقف ۱۰الی ۱۵ سانتیمتر و از قسمت اتصال لوله ها ۳۰سانتیمتر در نظر گرفته شود.

همچنین پشت دستگاه باید حداقل ده سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد .فاصله بین دویونیت خارجی از یکدیگر در صورتی که رو بروی یکدیگر قرار بگیرند ۱.۵متر میباشد .در صورت عدم رعایت این فاصله ،گرمایش و سرمایش تولیدشده از دو یونیت به یکدیگر منتقل شده وباعث کاهش راندمان دستگاه میشود.

آسان‌ترین خرید کولر گازی دیواری را تجربه کنید.

۲-رعایت فاصله مناسب لوله کشی جهت نصب یونیت داخلی وخارجی کولرگازی

کولرگازی جهت ارتباط و تکمیل سیکل یونیت داخلی و خارجی توسط لوله مسی بایکدیگر متصل میشود .طول مناسب لوله کشی بسته به ظرفیت و عمودی یا افقی بودن لوله کشی متفاوت است.

میزان لوله کشی در حالتی که کندانسور پایینتر و یا هم سطح با پنل قراردارند نسبت به حالتی که کندانسور در ارتفاع قرار دارد بیشتر است.همچنین درصورتی که کندانسور بالاتر از پنل داخلی قرار دارد به ازای هر ۷متر لوله کشی، یک تله روغن جهت جلوگیری از سریز شدن روغن به یونیت داخلی اجرا میشود .

۳-اجرای سایبان در مناطق حاره ای در هنگام نصب کولرگازی

در صورتی که در مناطق حاره ای یا به اصطلاح استوایی زندگی میکنید بهتر است جهت افزایش طول عمر دستگاه و همچنین داشتن راندمان بهتر، برروی کندانسور یک سایبان اجرا شود .این کار سبب افزایش راندمان دستگاه میشود.

نکته مهم درهنگام نصب کولرگازی آن است که جهت نصب استاندارد از نمایندگی اصلی خدمات دریافت نمایید ‌.در صورتی که قصد خرید کولرگازی ایوولی دارید بهتر است ازنمایندگی رسمی ایوولی اقدام به خرید نمایید .شماره نمایندگی خدمات ایوولی جهت نصب کولرگازی۲۲۳۵۱۵۱۱-۰۲۱میباشد.

مزایای خرید از وبسایت ایوولی

کولرگازی هایی که دارای ضمانتامه شرکت نیرو تهویه هستند از امتیاز اجرت نصب رایگان بهره میبرند. البته لازم به ذکر است که کلیه وسایل و لوازم مصرفی و اضافی از قبیل لوله و کابل مازاد، شارژ گاز مازاد، شستشوی سیکل، وکیوم، ابزار نصب و سایر موارد درج شده در فاکتور نصب مطابق با تعرفه اتحادیه از مشتری اخذ خواهد شد.

البته مواردی مانند اجرای کابل تغذیه، داشتن نردبان و داربست و همچنین داکت کشی مطابق با توافق انجام شده با تکنسین انجام شده و هزینه ان مطابق با توافق طرفین میباشد. در صورت اجرای لوله کشی بیشتر از لوله موجود در دستگاه، هزینه جوشکاری نقره جهت اتصال لوله اضافی بایکدیگر و شارژ گاز اضافی و همچنین کابل ارتباطی مازاد برعهده مشتری میباشد. لازم بذکر است جهت نصب کنداسور اجرای پایه دیواری و یا زمینی اجباری میباشد. در صورت نصب کندانسور بر روی ساپورت، وظیفه جوشکاری بر عهده مشتری میباشد.

 

 

 

دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *