کولر گازی دوئال اینورتر الجی چگونه کار میکند؟

کولرگازی دوئال اینورتر الجی یکی از جدیدترین فناوری ها در زمینه تولید سیستم های تهویه مطبوع است. نمایندگی ایوولی؛ در این مقاله به شما توضیحات کامل را ارائه خواهد کرد. تکنولوزژی دوئال اینورتر سبب شده میزان مصرف برق، صدا ولرزش کولرهای گازی به شدت کاهش پیدا کرده و میزان سرمایش و گرمایش به طور قابل ملاحظه ای افزایش میابد. تکنولوژی دوئال ایتنورتر باعث افزایش راندمان سرمایش EER و گرمایشیCOP شده است. در بین افرادی که قصد خرید کولرگازی دوئال اینورتر دارند، گاها شنیده میشود که منظور از این تکنولوژی آن است که کولرگازی دو برد اینورتر دارد که این صحبت از پایه و اساس اشتباه است.

به این دلیل مرکز خرید کولرگازی ایوولی قصد دارد با بررسی این محصول به این درست و غلط ها پاسخ دهد.

کولرگازی دوئال اینورتر الجی

کولر گازی دوئال اینورتر الجی چگونه کار میکند؟

اولین بار شرکت الجی ایده استفاده از این تکنولوژی را داد و با طراحی و هوشمندی بخش تحقیقات و توسعه این شرکت، کولرگازی دوئل اینورتر الجی به نتیجه رسید. کولرگازی دوئل اینورتر الجی برای کاهش صدا و نویز کمپرسورهای خود و همچنین کاهش مصرف برق و برطرف کردن عیب کولرهای اینورتر که همان افت سرمایش و گرمایش است، استفاده از دوعدد مکانیزم تراکم را در سرشفت کمپرسور، پیشنهاد داد.محل قرار گیری مکانیزم تراکم اضافی در بالای مکانیزم اصلی است و به گونه ای قرار گرفته است که جهت قرار گیری دو قسمت در هنگام چرخش شفت کمپرسور دقیقا مخالف یکدیگر باشد.

این کار سبب متعادل شدن قسمت تراکم گردید و باعث شد لرزش در کمپرسور به شدت کاهش پیدا کند، همچنین داشتن دو قسمت تراکم سبب شد که میزان حجم گاز جابه جا شده افزایش یافته ودر نتیجه میزان راندمان سرمایشی و گرمایشی بهبود چشمگیری داشته باشد. از دیگر مزایای کولر گازی دوئل اینورتر کاهش میزان مصرف برق است که به گفته کارخانه سازنده میتواند مصرف برق را تا ۷۳درصد کاهش دهد. البته این میزان کاهش مصرف برق مربوط به شرایط آزمایشگاهی بوده ودر عمل این میزان حداکثر ۳۰درصد است.

مزایای کولرگازی دوئل اینورتر الجی چیست؟

دانستن محاسن یک کالا سبب میشود تا خریدار با چشم باز و آگاهی کامل خرید خود را انجام داده و میزان ارزش یک جنس را نسبت به مبلغی که پرداخت میکند، برآورد نماید. هرچه مزیتهای یک کالا بیشنر باشد قطعا ارزش خرید بیشتری دارد. کولرگازی دوئل اینورتر الجی با داشتن فناوری بالا دارای مزیتهای بسیاری است. ازجمله این مزیتهای میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

۱-داشتن لرزش و نویز پایین

۲-میزان مصرف برق کمتر نسبت به دستگاههای اینورتر

۳-میزان سرمایش و گرمایش بالاترنسبت به دستگاههای اینورتر

۴-داشتن راندمان سرمایشی و گرمایشی COP&EERبالاتر

۵-قابلیت قرار دادن ویژگیهای مضاعف نظیر آمپر کنترل ،یونیزه،وای فای ،عیب یاب هوشمند یا اسمارت دیاگ اوسیس

۶-قابلیت کارکردن در دماهای بسیتر بالا و یا بسیار پایین (T1یاT3)

۷-داشتن برد اینورتر با کیفیت بالاتر نسبت به دستگاههای اینورتر معمولی

کولرگازی الجی دوئال اینورتر

ویژگی آمپر کنترل کولرگازی الجی دوئال اینورتر

ویژگی آمپر کنترل یک قابلیت جدید است که به تازگی در برخی از دستگاههای ایتورتر اضافه شده است. از آنجایی که کمپرسورهای اینورتر دارای سرعت متغییر هستند، لذا میزان جریان عبوری از آنها قابلیت کم و زیاد شدن را دارد. ویژگی کنترل آمپر با تقسیم میزان آمپر مصرفی به ۴ الی ۶ قسمت، میتواند میزان مصرف برق دستگاه را در میزان مشخصی که توسط مصرف کننده از طریق کنترل تعیین میشود ثابت نگه دارد.

به عبارت دیگر با فعال شدن این گزینه در دستگاه آمپر مصرفی کمپرسور کولرگازی به طور دائم در حال کنترل است و در صورت افزایش میزان جریان عبوری سرعت کمپرسور کاهش میباید. در صنعت به این قابلیت فیدبک یا بازخورد گفته میشود. طریقه عملکرد آمپر کنترل به این صورت است که برد دستگاه با فیدبک گرفتن از جریان مصرفی میزان سرعت کمپرسور را تغییر میدهد و در یک آمپر مشخص مثلا  ۲آمپر جریان را ثابت نگه میدارد. لازم بذکر است که کولرگازی ایوولی نیز در بعضی از مدلهای خود این قابلیت را به دستگاههای خود اضافه کرده است.

قابلیت T4در کولرگازی دوئال اینورتر الجی چگونه کار میکند ؟

الجی تنها برندی است که به کلاسهای آب و هوایی دستگاههای خود یک مدل جدید اضافه کرده است. همه دستگاه های تولیدی در جهان به ۳ بخش T1,T2,T3 تقسیم میشوند، اما کولرگازی دوئل اینورتر الجی نسل جدیدی از دستگاهها به کلاس آب و هوایی T4 را عرضه کرده است. کولرگازی دوئل اینورتر الجی سری T4 به دلیل داشتن قابلیت آمپر کنترل و رادیاتهای دوگانه قابلیت کارکردن در کلاس آب و هوایی T1 و T3 را دارد، از این رو به این مدل سری T4 گفته میشود. این قابلیت سبب میشود بتوانیم از کول گازی دوئل اینورتر در مناطق حاره ای نیز استفاده نماییم.

فیلتر یونیزه در کولرگازی دوئل اینورتر الجی

قابلیت فیلتر یونیزه در کولرگازی دوئل اینورتر الجی

کولرگازی اینورتر الجی برای تصفیه بهتر هوا و کاهش آلودگی محیط اقدام به قرار دادن قابلیت یونیزه در دستگاههای خود کرده است. البته این قابلیت در بعضی از دستگاه نظیر ایوولی نیز موجود میباشد. طریقه عملکرد سیستم یونیزه به این صورت است که دستگاه با تولید یک ولتاژ بالا (تقریبا معادل ۲۰۰۰ولت) یک یون مثبت به مولکولهای اکسیژن موجود در هوای عبوری از دستگاه اضافه میکند و سبب میشود اکسیژن تبدیل به اوزون شده و درنتیجه کلیه باکتری های و ذرات معلق در هوا جذب این فیلتر شده و در نتیجه هوای تازه تر و بهتری داریم. این قابلیت در افرادی که مبتلا به بیماریهای تنفسی هستند بسیار مفید است.

اسمارت دیاگ اوسیس کولرگازی دوئال اینورتر الجی

ویژگی اسمارت دیاگ اوسیس کولرگازی دوئال اینورتر الجی همانند دیاگ زدن به خودرو میباشد. در صورتی که دستگاه شما این قابلیت را داشته باشد، شما با دانلود کردن برنامه مربوطه از گوگل پلی میتوانید به کلیه پارامترهای دستگاهها و عیب های به وجود آمده در دستگاه آگاه شوید. این پارامترها شامل بررسی ولتاژ ورودی، جریان مصرفی ،عملکرد سنسورها ،عملکرد شیر EEV ،عملکرد کمپرسور و سایر پارامترهای دستگاه است. البته این قابلیت بیشتر مناسب تکنسینها و تعمیرکاران میباشد و با دانستن این اطلاعات میتوانند کولرگازی را با سرعت بیشتری تعمیر نمایند.

 wi-fi در کولرگازی دوئل اینورتر الجی

قابلیت وای فای در کولرگازی الجی یکی از جدیدترین ویژگیهای برند الجی به حساب می آید. این ویژگی سبب میشود، بتوانیم دستگاه را از راه دور کنترل کنیم. با وصل کردن یونیت داخلی به برنامه thinQو هم چنین دانلود برنامه مربوطه میتوانیم دستگاه را به وسیله موبایل کنترل نماییم. این ویژگی بسیارکاربردی بوده و قابلیت اتصال به سیستم های هوشمند خانه یا bms را دارد.

 wi-fi در کولرگازی دوئل اینورتر الجی

معایب کولرگازی دوئل اینورتر الجی چیست؟

هرکالایی در کنار مزیت‌هایی که دارد دارای نواقص و معایبی نیز هست. از جمله معایب کولرگازی الجی دوئال اینورتر الجی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

۱-مهم ترین عیب کولرگازی الجی دوئل اینورتر ،قیمت بالای این دستگاه است که سبب میشود خریدار قید خرید این محصول را بزند.

۲-دومین عیب کولرگازی الجی دوئل اینورتر کمبود و یا نایاب بودن قطعات یدکی است که در صورت بروز مشکل سبب میشود خریدار با معضلات فروانی همراه شود.

۳-حساسیت برد اینورتر به رطوبت و گرمای بیش ازحد. از خرید کولرگازی الجی دوئل اینورتر در مناطق مرطوب و یا با گرمای بیش از حد بهتر است پرهیز شود.

امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید، درصورتی که علاقه داشته باشید میتوانید تشخیص کولرگازی اینورتر از معمولی را در این مقاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *